Veelgestelde vragen (FAQ)


Top 5 veelgestelde vragen

Hoe doe ik een bestelling bij Nouvez?

Bestellen van producten bij Nouvez gaat via de webwinkel (waarop je nu bent). Plaats de items die je graag wil bestellen in de winkelwagen. Heb je alle items die je wilt bestellen, dan kun je verder het bestelproces in naar de stappen om jouw persoonlijke gegevens in te vullen en de betaling te doen. Je ontvangt een orderbevestiging nadat je hebt afgerekend.

Heb je vragen over producten of over jouw bestelling? Neem dan contact op met onze 
klantenservice

Wat is de status van mijn bestelling?

Een of meer producten gevonden in de webshop? Wanneer de producten in je winkelwagen liggen kun je doorgaan naar bestellen. Je ontvangt een orderbevestiging nadat je hebt afgerekend.

Staat op de site vermeld dat het product op voorraad is en je bestelt vóór 15:00 uur, dan wordt jouw bestelling dezelfde dag verstuurd. Je ontvangt een Track & Trace code per e-mail of sms. Daarmee kan je het pakket volgen. Bestellingen (van producten op voorraad) na 15:00 uur worden de volgende dag verzonden.

Als een product niet op voorraad is, wordt er meteen werk gemaakt van je bestelling. We houden nauw contact met de leverancier. Zodra we een signaal krijgen dat het product onderweg is naar ons magazijn, ontvang je hier een bericht over. In dit bericht staat informatie met de verwachte levertijd.

Overige vragen over je bestelling? Neem dan contact op met onze 
klantenservice op: +31(0)85-3031525

Wat zijn de verzendkosten?

Wij bieden in onze check-out verschillende bezorgopties aan. Specifieke bezorgwensen kunnen hier gekozen worden. Ons overzicht geeft meteen een weergave van de mogelijke verzendkosten. Hieronder volgt een overzicht van verzendkosten:

Gratis verzending
• Bij bestellingen vanaf € 50,-

Bijkomende kosten
• Verzending van bestelling onder € 50,- (€ 6,45 verzendkosten)
• Avond- en weekendlevering pakketservice (vanaf € 6,45 verzendkosten)

Kan ik een product retourneren of ruilen?

Dat is mogelijk! Voor online bestellingen geldt een herroepingsrecht van 14 dagen.

Let op! Er zijn een aantal uitzonderingen:
• Op maat gemaakte producten
• Producten die op order gepersonaliseerd en gefabriceerd zijn. Denk aan een op jouw wensen gepersonaliseerde bank of stoel
• Producten die in de showroom bezichtigd zijn

Hoe kan ik contact met Nouvez opnemen?

Raadpleeg alsjeblieft eerst deze FAQ. Heb je daarin je vraag of een duidelijk antwoord daarop niet kunnen vinden, dan staan we natuurlijk graag voor je klaar. Neem dan contact op met onze afdeling klantenservice! Via telefoon, mail en chat bereikbaar op: +31(0)85-3031525

Bestellen

1. Hoe doe ik een bestelling bij Nouvez?

Bestellen van producten bij Nouvez gaat via de webwinkel (waarop je nu bent). Plaats de items die je graag wil bestellen in de winkelwagen. Heb je alle items die je wil bestellen, dan kun je verder het bestelproces in naar de stappen om jouw persoonlijke gegevens in te vullen en de betaling te doen. Je ontvangt een orderbevestiging nadat je hebt afgerekend. 

Heb je vragen over producten of over jouw bestelling? Neem dan contact op met onze 
klantenservice.

2. Moet ik een account aanmaken of gebruiken?

Nee, dat hoeft niet. Je kunt ook als ‘gast’ je bestelling doen. Een account biedt alleen wel extra voordelen, dus denk er graag goed over na. In een account kun je namelijk je bestelling makkelijk terug vinden en volgen, zijn de gegevens bij ons bekend en hoef je die gegevens niet opnieuw in te vullen bij een volgende bestelling.

3. Wat is de status van mijn bestelling?

Een of meer producten gevonden in de webshop? Wanneer de producten in je winkelwagen liggen kun je doorgaan naar bestellen. Je ontvangt een orderbevestiging nadat je hebt afgerekend.

Staat op de site vermeld dat het product op voorraad is en je bestelt vóór 15:00 uur, dan wordt jouw bestelling dezelfde dag verstuurd. Je ontvangt een Track & Trace code per e-mail of sms. Daarmee kan je het pakket volgen. Bestellingen (van producten op voorraad) na 15:00 uur worden de volgende dag verzonden.

Als een product niet op voorraad is, wordt er meteen werk gemaakt van je bestelling. We houden nauw contact met de leverancier. Zodra we een signaal krijgen dat het product onderweg is naar ons magazijn, ontvang je hier een bericht over. In dit bericht staat informatie met de verwachte levertijd.

Overige vragen over je bestelling? Neem dan contact op met onze 
klantenservice op: +31(0)85-3031525

4. Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Wil je een bestelling wijzigen of annuleren? Dat kan mits de verzending van je bestelling nog niet is bevestigd. Neem contact om met de klantenservice op: +31(0)85-3031525

5. Is het product op voorraad?

Nouvez heeft een voorraad producten. Of het product op voorraad is, staat bij het product vermeld. Is het product niet op voorraad, dan staat de extra levertijd vermeld. Wij werken hard om je bestelling zo spoedig mogelijk te behandelen door de leverancier direct te informeren.

Betalen

1. Ik heb een cadeaubon of kortingscode en nu?

Geweldig! Deze kun je gebruiken bij de check-out. In de winkelwagen kun je de cadeaubon als kortingscode invoeren. Het bedrag van de cadeaubon wordt dan van het totaalbedrag afgetrokken. Hetzelfde geldt voor kortingscodes. Je kunt daarna verder met je bestelling, jouw gegevens invoeren en de bestelling betalen.

Let op: later in het proces kun je niet meer de kortingscode invoeren, dat moet dus in het winkelwagentje. Je kunt wel, als je het vergeten bent, terug in het bestelproces en alsnog in de winkelwagen de kortingscode verwerken.

Let op, deel 2: Het is mogelijk dat sommige kortingscodes niet te combineren zijn met andere kortingscodes en je maar een keer een code kunt gebruiken bij de bestelling.

2. Op welke manier kan ik betalen?

Je kunt bij Nouvez op verschillende manieren betalen. Hieronder vind je een lijst met alle mogelijkheden. Wil je wat meer informatie kijk dan op onze pagina met betaalmogelijkheden

De betaalmogelijkheden bij Nouvez zijn:
● iDEAL (ABN Amro, ASN bank, bunq, Friesland bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS bank, Triodos bank, Van Lanschot Bankiers)
● Mastercard
● VISA
● American Express
● ApplePay
● PayPal
● Klarna – achteraf betalen
● Bancontact
● SOFORT Banking
● Belfius
● KBC
● ING Home’Pay

3. Kan ik ook achteraf betalen?

Ja, bij Nouvez kun je ook achteraf betalen met Klarna. Je kunt deze betaalmethode op de bestelpagina (stap 3) kiezen. Bij het kiezen van deze betaalmethode wordt een check door Klarna gedaan óf achteraf betalen mogelijk is. Als dat mogelijk is, dan kun je verder. Is het niet mogelijk, dan kun je alsnog met een andere betaalmethode afrekenen.

Als de bestelling en levering helemaal voltooid is, ontvang je een e-mail met een betaalverzoek van Klarna. Je krijgt de mogelijkheid om dan binnen 14 dagen het openstaande bedrag te betalen en betaling gebeurt direct aan Klarna (niet aan Nouvez). Je betaalt op de manier waarop je wilt binnen het account van Klarna dat je aanmaakt (of al eens aangemaakt hebt) in het online klantportaal van Klarna of de Klarna-app. 

Bezorgen

1. Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Absoluut! Als je pakket wordt verzonden met DPD pakketdienst of XXL Pakket kun je de zending volgen via Track & Trace. Deze ontvang je zodra je bestelling onderweg is.

2. Door wie wordt mijn pakket bezorgd?

Nouvez werkt samen met zowel DPD als XXL Pakket voor de verzending van producten. Het is afhankelijk van enkele voorwaarden en jouw keuzes welke partner we kiezen. Hoe dan ook zal met de grootste zorg jouw bestelling bezorgd worden.

DPD - Kleine pakketten versturen wij met DPD. Zij leveren je bestelling overdag en op het door jou aangegeven adres af. Voor levering krijg je nog een bericht omtrent een specifiek tijdvak van levering. Indien je niet thuis bent, biedt DPD het pakket de volgende dag nogmaals aan of laat deze achter op de dichtstbijzijnde DPD pakketshop.

XXL Pakket - Wij maken gebruik van XXL Pakket voor grote artikelen. Wanneer deze optie verschijnt, vindt de levering plaats op afspraak. Deze vervoerders nemen zelf contact met je op over het bezorgmoment.

3. Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Producten die op voorraad zijn worden binnen 2 werkdagen bezorgd. Bestel je een product dat op voorraad is vóór 15.00 dan wordt jouw bestelling nog dezelfde dag verzonden. Je krijgt natuurlijk nog een Track & Trace code per e-mail of sms om het pakket te volgen.

Voor producten die niet op voorraad zijn, geldt een andere levertijd. Deze levertijd staat vermeld op de productpagina en bij de check-out. Houdt rekening dat deze levertijd een indicatie is. Deze proberen wij zo nauwkeurig mogelijk in te schatten. We houden nauw contact met de leverancier. Zodra we een signaal krijgen dat het product onderweg is naar ons magazijn, ontvang je hier een bericht over. In dit bericht staat informatie met de verwachte levertijd.

4. Wat zijn de verzendkosten?

Wij bieden in onze check-out verschillende bezorgopties aan. Specifieke bezorgwensen kunnen hier gekozen worden. Ons overzicht geeft meteen een weergave van de mogelijke verzendkosten. Hieronder volgt een overzicht van verzending:

Gratis verzending
• Bij bestellingen vanaf € 50,-

Bijkomende kosten
• Verzending van bestelling onder € 50,- (€ 6,45 verzendkosten)
• Avond- en weekendlevering pakketservice (vanaf € 6,45 verzendkosten)

Retourneren

1. Ik heb een beschadigd of verkeerd product ontvangen

Neem dan contact op met onze klantenservice. Stuur een foto mee waarop de beschadiging te zien is en een notitie van het verzendlabel. Wij gaan daarna meteen aan de slag.

Hetzelfde geldt voor een verkeerd product. Je kunt dan contact opnemen met de 
klantenservice. Wij doen er natuurlijk alles aan om deze omstandigheid te voorkomen.

2. Kan ik een product retourneren of ruilen?

Dat is mogelijk! Voor online bestellingen geldt een herroepingsrecht van 14 dagen.

Let op! Er zijn een aantal uitzonderingen:
• Op maat gemaakte producten
• Producten die op order gepersonaliseerd en gefabriceerd zijn. Denk aan een op jouw wensen gepersonaliseerde bank of stoel
• Producten die in de showroom bezichtigd zijn

3. Wat houdt het herroepingsrecht in?

Je hebt bij ons het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van reden de overeenkomst met Nouvez te herroepen. Dit geldt echter niet als het product beschadigd is of als op de productpagina duidelijk is vermeld dat het specifieke product is uitgesloten van het herroepingsrecht (bijvoorbeeld in het geval van op maat gemaakte producten).

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je het laatste product uit de bestelling fysiek in bezit krijgt.

4. Hoe retourneer ik een product?

Neem voor een retour alsjeblieft even contact op met onze klantenservice, dan kunnen we helpen met het begeleiden van de retourzending.

In ieder geval geldt dat het het product ongeschonden dan wel in een zo oorspronkelijk mogelijke staat moet zijn. Het product kun je het beste indien mogelijk in een ongeschonden en originele verpakking retourneren. Wees dus voorzichtig met het uitpakken van je bestelling, zodat je de originele verpakking kunt hergebruiken. Retouren worden alleen in behandeling genomen wanneer het product onbeschadigd of in ieder geval in een zo oorspronkelijk mogelijke staat verkeert. Bij gebruikssporen of beschadigingen behoudt Nouvez zich het recht de retour te weigeren.

Was je product al beschadigd of niet compleet bij aflevering? Neem dan direct na het constateren contact op met onze 
klantenservice. Wij bespreken het probleem dan en zullen helpen het probleem op te lossen.

Op maat gemaakte producten (zoals speciale bekleding, banken) en bezichtigde producten in de showroom kunnen niet geretourneerd worden, deze vorm van retourneren geldt alleen voor verkoop op afstand.

5. Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

Wanneer een product aantoonbaar beschadigd is bij levering, zijn de kosten uiteraard voor onze rekening. Ook bij producten die omgeruild dienen te worden in het geval van een verkeerde levering zijn de retourkosten voor Nouvez. In alle andere gevallen zijn de retourkosten voor jou als klant conform onze algemene voorwaarden.

Als je niet in de gelegenheid bent om zelf een pakket terug te sturen of te brengen, dan kunnen wij de retourzending voor jou regelen met een van onze transporteurs. De exacte kosten van retour zijn afhankelijk van de grootte van de retourzending en de gekozen transporteur, dus lastig van tevoren aan te geven. We stemmen het graag met je af, dus neem hiervoor even 
contact met ons op.

Om een indicatie te geven, kunnen we als voorbeeld de kosten van retourzending via onze meubeltransporteur aangeven:
• Retourzending met onze meubeltransport vanuit Nederland - €39,-
• Retourzending met onze meubeltransport vanuit België - €49,-
(let op: dis is dus een indicatie, een voorbeeld en niet per se de definitieve kostenpost)

6. Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is teruggestort?

Wij zorgen dat dit snel geregeld is! We hanteren 14 dagen voor het volledig terugstorten van het aankoopbedrag.

Contact

1. Hoe kan ik contact met Nouvez opnemen?

Raadpleeg alsjeblieft eerst deze FAQ. Heb je daarin je vraag of een duidelijk antwoord daarop niet kunnen vinden, dan staan we natuurlijk graag voor je klaar. Neem dan contact op met onze afdeling klantenservice! Via telefoon, mail en chat bereikbaar op: +31(0)85-3031525

Service

1. Welke garantie zit er op mijn aankoop?

Wanneer je een product bij ons bestelt, kun je ervan uitgaan dat het product van goede kwaliteit is. Standaard geven wij 1 jaar garantie op alle producten die wij verkopen, maar in veel gevallen is de garantieperiode langer omdat de fabrikant een langere garantie geeft. De garantie geldt onverminderd de wettelijk rechten van de consument.

Wij adviseren om de meegeleverde factuur met daarop het bestelnummer goed te bewaren, met deze informatie kunnen wij een eventuele klacht namelijk zo goed mogelijk in behandeling nemen.

Heb je een product gekocht waar iets mis mee is, neem dan contact op met onze 
klantenservice zodat wij zo spoedig mogelijk voor een passende oplossing kunnen zorgen.

2. Mijn bestelling is niet compleet

Vervelend! Dat is niet de bedoeling natuurlijk. Neem alsjeblieft even contact op met onze klantenservice. Dan gaan wij het meteen voor je regelen.

3. Kan ik ook losse onderdelen bestellen?

Nee, je kunt geen losse onderdelen van je product bestellen bij Nouvez.

4. Waar vind ik de algemene voorwaarden van Nouvez?

Hier vind je onze algemene voorwaarden.

5. Waar kan ik een klacht indienen?

Een klacht? Dat vinden we jammer! Neem contact op met onze klantenservice. We doen ons uiterste best om jouw klacht te verhelpen.

6. Montageservice

Niet alle producten worden gemonteerd geleverd, dit is afhankelijk van de producent. Wil je zekerheid of een product gemonteerd geleverd wordt, neem dan contact met ons op. Wil je een product laten monteren, dan gelden daar extra kosten voor. Deze kun je dan direct aanvragen.