Kan ik mijn gekochte producten retour sturen?


Ja, dat kan! Onder bepaalde voorwaarden. Die zie je hieronder. Twijfel je? Neem dan altijd even contact met ons op via klantenservice@nouvez.nl, via het contactformulier of bel ons op 085-3031525. 

14 dagen retourrecht

Binnen 14 dagen na ontvangst heb je altijd het recht om een product retour te sturen. Nouvez neemt binnen 14 dagen producten, indien onbeschadigd, retour. Een reden voor retour is niet verplicht, maar wij horen uiteraard graag wat er beter kan. 

Neem bij een retour altijd contact met ons op

Wil je een product retour sturen? Neem dan altijd eerst contact met ons op via klantenservice@nouvez.nl, via het contactformulier of telefonisch op 085-3031525. Wij kunnen dan jouw retourzending aanmelden en het e.e.a. met je afstemmen. Wij informeren graag van te voren het transportbedrijf, ons magazijn en de desbetreffende medewerkers over de retourzending. 


Voorwaarden retourzendingen

Het product moet ongeschonden dan wel in een zo oorspronkelijk mogelijke staat zijn. Het product kun je het beste indien mogelijk in een ongeschonden en originele verpakking retourneren. Wees dus voorzichtig met het uitpakken van je bestelling, zodat je de originele verpakking kunt hergebruiken. Retouren worden alleen in behandeling genomen wanneer het product onbeschadigd of in ieder geval in een zo oorspronkelijk mogelijke staat verkeert. Bij gebruikssporen of beschadigingen behoudt Nouvez zich het recht de retour te weigeren. 

Was je product al beschadigd of niet compleet bij aflevering? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij bespreken het probleem dan en zullen helpen het probleem op te lossen.


Op maat gemaakte producten (zoals speciale bekleding, banken) en bezichtigde producten in de showroom kunnen niet geretourneerd worden, deze vorm van retourneren geldt alleen voor verkoop op afstand. 


Kosten retourzending 

Wanneer een product aantoonbaar beschadigd is bij levering, zijn de kosten uiteraard voor onze rekening. Ook bij producten die omgeruild dienen te worden in het geval van een verkeerde levering zijn de retourkosten voor Nouvez. In alle andere gevallen zijn de retourkosten voor jou als klant conform onze algemene voorwaarden.

Als je niet in de gelegenheid bent om zelf een pakket terug te sturen of te brengen, dan kunnen wij de retourzending voor jou regelen met een van onze transporteurs. De exacte kosten van retour zijn afhankelijk van de grootte van de retourzending en de gekozen transporteur, dus lastig van tevoren aan te geven. We stemmen het graag met je af, dus neem hiervoor even contact met ons op. 

Om een indicatie te geven, kunnen we als voorbeeld de kosten van retourzending via onze meubeltransporteur aangeven:

  • Retourzending met onze meubeltransport vanuit Nederland - €39,-
  • Retourzending met onze meubeltransport vanuit België - €49,- 
(let op: dis is dus een indicatie, een voorbeeld en niet per se de definitieve kostenpost)

 

Tot wanneer retourneren?

Het recht op retour vervalt binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling. En hou rekening met de volgende voorwaarden:

  • Op maat gemaakte producten (zoals speciale bekleding, banken) en bezichtigde producten in de showroom kunnen niet geretourneerd worden, deze vorm van retourneren geldt alleen voor verkoop op afstand. 
  • Retouren worden alleen in behandeling genomen wanneer het product onbeschadigd of in ieder geval in een zo oorspronkelijk mogelijke staat verkeerd. Bij gebruikssporen of beschadigingen behoudt Nouvez zich het recht de retour te weigeren. 


Verwerking retourzending

Stuur ons altijd een track en trace code van de retourzending. Wanneer wij deze retourzending ontvangen wordt deze in behandeling genomen. Binnen de wettelijke retourneringstermijn van 14 dagen wordt het aankoopbedrag teruggestort. Geef het op tijd aan als je in plaats van de retourzending een nieuw product wilt ontvangen.